Pripreme za početak serijske proizvodnje električnog automobila „fijat grande panda” u kragujevačkom pogonu se ubrzavaju i uskoro se očekuje njen zvaničan start, potvrdio je za „Politiku” Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata u toj fabrici.
Fiat Grande Panda na ulicama Kragujevca (Foto: Autoblog.rs)
– Svakim danom se približavamo početku. Precizan datum još nemamo, ali više nije daleko kao pre nekoliko meseci. Sve se ubrzava, imamo sve veći broj automobila koji se urade na dnevnom nivou, a shodno tome imamo i veći broj radnika koji su nam dolazili i koji će nam dolaziti – rekao je Đorđević, ali nije mogao da precizira koliko će ljudi biti angažovano u proizvodnji.
Fiat Grande Panda na ulicama Kragujevca (Foto: Autoblog.rs)
Đorđević je naveo da se definitivno ulazi u finalizaciju, ali da nema nagoveštaja koji bi to tačan datum bio. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nedavno je najavio da bi serijska proizvodnja ovog modela u Kragujevcu mogla da počne već u trećoj nedelji januara i naglasio da će to dosta da doprinese rastu BDP-a zemlje. Ukoliko bi se u kragujevačkoj fabrici proizvodilo više od 100.000 vozila, moglo bi se očekivati da stopa rasta BDP-a dostigne 4,2 ili 4,3 odsto.
– Posle kraćeg prazničnog odmora pre dva dana smo smo počeli da radimo. Radni zadaci su trenutno standardni, očekujemo preciznije informacije – rekao je Đorđević.
Fiat Grande Panda na ulicama Kragujevca (Foto: Autoblog.rs)
Podsetimo, kompanija „FCA Srbija” u „Stelantisovoj” fabrici u Kragujevcu počela je u julu prošle godine probnu proizvodnju električnog modela automobila „fijat grande panda”.
Fiat Grande Panda na sajmu u Briselu (Foto: Stellantis)
Đorđević kaže da je standardna procedura u automobilskoj industriji da se od perioda promovisanja početka proizvodnje na dnevnom nivou povećava broj proizvedenih automobila da bi u određenom trenutku mogla da započne njihova serijska izrada. Tako je, kako ističe, bilo i u Kragujevcu.
Prema njegovim rečima, treba usaglasiti postojeću i novu opremu, dolaze novi radnici, a neizostavno i dovabaljače i količine delova koje isporučuju usled uzlaznog procesa proizvodnje.
Fiat Grande Panda na sajmu u Briselu (Foto: Stellantis)
„Stelantis” je većinski vlasnik fabrike automobila u Kragujevcu, dok je manjinski udeo u vlasništvu Republike Srbije.
I prema ranijim prognozama ekonomskih analitičara, najava serijske proizvodnje električnog automobila u pogonima u Kragujevcu imala bi veliki potencijal za naš BDP. Pojedini ekonomisti smatraju da bi pozitivan doprinos očekivane proizvodnje na bruto domaći proizvod, kao krajnji rezultat, bio i do jednog procentnog poena. Ali smatraju da ipak treba sačekati i da „Stelantis”, koji je odlagao proizvodnju u prethodnom periodu, sada ozvaniči početak.
Prema ranijim najavama, „grande panda” bi se proizvodio u dve verzije – električnoj i hibridnoj. Iz pogona u Srbiji bi stizao prvo u Evropu, zatim na Bliski istok i u Afriku. Za početak bi krenula proizvodnja električne verzije, dok bi hibridna stigla nešto kasnije.