Naime, Bajadera se nalazila u nedeljnom katalogu akcije „Maxi korpa“, koja je trajala od 6. do 12. marta. Međutim, za razliku od ostalih proizvoda u katalogu čije je sniženje važilo tokom celog navedenog perioda, snižena cena za Bajaderu je, prema navodima Efektive, važila samo od 6. do 8. marta. Ovo ograničenje je bilo ispisano sitnim slovima pored slike proizvoda u donjem desnom uglu kataloga.
Udruženje Efektiva ističe da je ovakvim načinom oglašavanja potrošač potencijalno doveden u zabludu, navodeći konkretan primer kupca koji je 9. marta kupio Bajaderu po akcijskoj ceni na polici, verujući da je sniženje i dalje aktivno zbog prisustva proizvoda u nedeljnom katalogu sa dužim periodom važenja. Oni smatraju da prosečan potrošač, listajući katalog sa jasno naznačenim periodom trajanja akcije, ne bi očekivao da pojedinačni proizvodi imaju različita vremenska ograničenja sniženja bez jasnijeg isticanja te informacije.
Efektiva je ovaj slučaj prijavila tržišnoj inspekciji, koja je nakon nadzora utvrdila kršenje člana 18. Zakona o zaštiti potrošača. Ovaj član definiše obmanjujuću poslovnu praksu kao onu kojom trgovac navodi ili preti da navede potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, davanjem netačnih obaveštenja ili stvaranjem opšteg utiska koji dovodi prosečnog potrošača u zabludu.
Za ovaj prekršaj propisana je novčana kazna u rasponu od 300.000 do 2 miliona dinara.
Efektiva poziva potrošače da sve slučajeve za koje sumnjaju da predstavljaju obmanjujuću poslovnu praksu, definisanu članom 18. Zakona, prijave tržišnoj inspekciji uz odgovarajuće dokaze na imejl adrese Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.
Očekuje se da će tržišna inspekcija preduzeti dalje korake u skladu sa utvrđenim prekršajem. Kompanija Delez Srbija se ovim povodom još nije zvanično oglasila.