DONIRAJ
Pravo u CENTAR
  • Vesti
    • 011
    • Društvo
      • Biznis
    • Zabava
    • Kultura
    • Obrazovanje
    • Sport
    • Svet
    • Kolumna
    • Izbor Redakcije
  • Prva vrata levo
    Prva vrata levoPrikaži više
    Možemo li da pomognemo Teodori da ostvari san? Možemo!

    Mlada, nesumljivo jako talentovana gimnazijalka iz Lazarevca, Teodora Stojković po po drugi…

    1 minuta čitanja
    Gimnazijalci Lazarevca uz žrtve i studente

    Izveštava: Iva Petrović Danas, 13. decembra 2024. godine, učenici Gimnazije u Lazarevcu…

    1 minuta čitanja
    Lazarevac: Osvrt Ive Petrović na radionicu Evropske kuće o veštačkoj inteligenciji

    U okviru Nedelje medijske i informacione pismenosti, u oktobru u Evropskoj kući…

    2 minuta čitanja
    „Prva vrata levo“ u Evropskoj kući

    U okviru Nedelje medijske i informacione pismenosti, u četvrtak, 31. oktobra, u…

    6 minuta čitanja
    Lazarevac: Kviz za Janu – Pridruži se i ti!

    U subotu, 19. oktobra, sa početkom u 11.00 časova, u kafiću "Pub…

    1 minuta čitanja
  • BUDNI
    BUDNI
    Prikaži više
    Najpopularnije vesti
    Minhen i Cirih na ulici – dijaspora uz studente
    02.02.2025.
    (VIDEO ) Srbi iz Minhena i danas podržali studente – 16. marta ustaju svi u dijaspori
    23.02.2025.
    „Nismo uspeli, naučite iz naših grešaka“: Aleksandar Karić (VIDEO)
    10.01.2025.
    Najnovije vesti
    Snežana Radojičić – nova avantura biciklom kroz Australiju
    29.04.2025.
    Srpska novinarka spasila izgubljeno dete u Nemačkoj
    26.03.2025.
    „Dijaspora pumpa“ – Nemačka i Švajcarska u podršci srpskim studentima
    13.03.2025.
    (VIDEO ) Srbi iz Minhena i danas podržali studente – 16. marta ustaju svi u dijaspori
    23.02.2025.
  • REUC.euREUC.euREUC.eu
  • Ona
  • Medijski projekti
  • Kontakt
    • Pravila korišćenja
Reading: Tržište se „ohladilo“ od e-vozila, a proizvodnja električne pande u Kragujevcu još nije ni počela
Podeli
Font ResizerAa
Pravo u CENTARPravo u CENTAR
Pretraga...
  • Vesti
    • 011
    • Društvo
    • Zabava
    • Kultura
    • Obrazovanje
    • Sport
    • Svet
    • Kolumna
    • Izbor Redakcije
  • Prva vrata levo
  • BUDNI
  • REUC.euREUC.euREUC.eu
  • Ona
  • Medijski projekti
  • Kontakt
    • Pravila korišćenja
Have an existing account? Sign In
Zapratite nas
© Portal – Pravo u CENTAR – Powered by Tembrum
Početna » Tržište se “ohladilo” od e-vozila, a proizvodnja električne pande u Kragujevcu još nije ni počela
BiznisŠumadija

Tržište se „ohladilo“ od e-vozila, a proizvodnja električne pande u Kragujevcu još nije ni počela

SNM.RS
Poslednji put ažurirano: 08.10.2024. 08:00
SNM.RS
Podeli
Podeli

Reklama

Proizvodnja serijskog modela električnog automobila Fijata „grande panda“ trebalo je da počne u oktobru. Međutim, deluje da to ipak neće biti slučaj.

Kako piše Danas, iz kompanije „Stelantis“ se još uvek nisu oglasili da li će u ovom mesecu doći do početka proizvodnje ili se ona odlaže za neki novi datum.

Ćutanje kompanije, uz prethodna loša iskustva sa Fijatom u Kragujevcu, pokrenula su brojna pitanja u javnosti.

Predsednik Samostalnog sindikata u ovoj kompaniji Saša Đorđević za Danas navodi da oni nemaju nikakve informacije od čelnika kompanije, ali ističe da proizvodnja u fabrici ide po planu.

„Projekat vezan za automobila ‘grande panda’ ide normalno, radnici nam rade. Nemamo pauze kao što smo imali pre početka ovog projekta. Sve ide normalno, ali nemamo nikakvu informaciju potvrđenu ni sa jedne strane da li će ili neće krenuti sada u oktobru“, kaže Đorđević.

Još nepoznato da li će serijska proizvodnja električne „pande“ krenuti u oktobruZa „fiat pandu“ država pravi poseban fond za subvencijeNova električna fiat panda – igračka bogatih ili dostupna i „običnom“ građaninu?

JKPK Lazarevac uklonio oštećeni transparent SNS-a

Rukometni karavan u OŠ „Knez Lazar“: Preko 400 mladih rukometaša na događaju koji podstiče sportske vrednosti

Lazarevac ne odustaje: Protesti se nastavljaju!

Regionalna Tribina, performans i humanitarna modna revija povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama

Đorđević pojašnjava da oni u fabrici imaju određenu proizvodnju svakog dana, ali da ne znaju u kom trenutku će krenuti serijska proizvodnja.

„Da li će to biti oktobar ili novembar ili neki treći mesec, to ostaje na kompaniji da proceni“, smatra naš sagovornik.

Đorđević dodaje da na to utiču brojni aspekti, kao što su tehničke mogućnosti, oprema, kao i sam momenat kada će da se plasira.

On navodi da nema ništa neobično u tome što još uvek nije krenula proizvodnja, jer je, kako ukazuje, takva automobilska industrija.

„Pre mesec dana niko na svetu nije sanjao da ćemo imati najavu krize automobilske industrije u Evropi i da će pojedine kompanije da zatvaraju fabrike. I najmanja kriza ili bar nagoveštaj krize, odmah se implementira u automobilskoj industriji, jer je ona od svih industrija najranjivija“, napominje Đorđević.

Kada je kriza, dodaje, pada potražnja za automobilima.

„Ljudi kad normalno žive imaju potrebu i za novim automobilom, ali kada se najavi neka kriza, automobil pada na listi prioriteta kod potrošača“, pojašnjava Đorđević.

Njegova pretpostavka je da to sve utiče i na odluku Fijata, ali dodaje da za sada nema ništa neobično u ovoj situaciji.

„Očekujem da se ovaj projekat završi u nekim okvirima kao što je to kompanija planirala, da se do kraja zaposle svi radnici, da oni mogu da primaju plate za svoj rad i da od toga žive. Mi ćemo to kao sindikat propratiti. Verujem i da će kompanija u narednom periodu izaći sa datumom kada će otpočeti redovna proizvodnja“, smatra naš sagovornik.

U ovom trenutku, kako kaže, nema nikakvih najava da bi nešto moglo da dovede ovaj projekat u pitanje.

„Kompanija je i dalje posvećena tom projektu i to napreduje, ali niko ne može da kaže šta će biti za mesec ili za šest meseci“, naglašava Đorđević.

S druge strane, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodrag Savić kaže da za njega ovo nije iznenađenje.

„Fijat kao kompanija nije baš u nekoj sjajnoj situaciji, nevezano za sve ovo što se sad dešava. On je bio u problemu i pre početka korona virusa, a ta pandemija i rat u Ukrajini su većinu kompanija doveli u, najblaže rečeno, problematičnu situaciju“, ukazuje on.

Savić dodaje da Fijat vuče probleme još i od ranije, ali da je problem i u samoj industriji trenutno.

„Sudbina evropske automobilske industrije je sumorna. Nama su Italijani u fokusu samo zato što je Fijat kod nas, ali pogledajte Evropu. Nemački proizvođači, koji su uvek bili etalon za automobilsku industriju i to svetsku, sada su u neverovatnom problemu“, kaže sagovornik Danasa.

Pre svega, to je zato što su ranije koristili jeftine ruske sirovine, gas, naftu… i plasirali automobile na rusko tržište.

Dakle, kako sumira, razlozi su očigledno to što ne postoji ni pouzdana tehnologija, ni iskustvo, a ni razvijeno tržište.

Kakva je trenutna situacija na tržištu električnih automobila?

Autorka i urednica emisije „Vrele gume“ Lidija Piroški navodi za Danas da se tržište početkom ove godine „ohladilo“ od električnih automobila, jer njihov razvoj ne ide onom brzinom koja je kupcima potrebna da bi se osećali komforno.

„Mi svi koji smo odrasli na tradicionalnim automobilima, kada vozimo električne, doživljavamo stres. Moramo da proveravamo gde ćemo moći da ga napunimo, koliko još kilometara možemo da dobacimo, da li ćemo uključiti grejanje ili hlađenje, gde postoje brzi punjači i slično“, objašnjava ona.

Piroški smatra da je automobilska industrija napravila veliku grešku, jer je u elektrifikaciji „pojurila“ za Ilonom Maskom, koji je nametnuo velike luksuzne automobile.

Ceo tekst Danasa čitajte OVDE.

Reklama

Podeli ovu vest!
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Threads Email Kopiraj link Štampaj
Predhodni članak Nevena Doganjić i Nacionalni tim Srbije šampioni sveta
Sledeći članak U Narodnom muzeju Šumadije izložba posvećena istorijatu i uspesima Bokserskog kluba „Radnički“

Izbor redakcije

Ispovest žrtve digitalnog nasilja: Telegram grupe kao nova forma digitalnog pakla

Telegram, aplikacija koja zbog šifrovane komunikacije važi za sigurnu platformu, postala je utočište za anonimne predatore. Grupa u kojoj je…

Autor:
Maria Popović
8 minuta čitanja
(VIDEO) Frančeska Albaneze izvestilac UN-a: Izrael mora odmah da se povuče

U ekskluzivnom intervjuu Frančeska Albaneze specijalni izvestilac Ujedinjenih nacija za Palestinu, poziva…

1 minuta čitanja
Tri stručnjaka, jedna ekonomija: Može li Nemačka povratiti ekonomsku snagu?

Nemačka ekonomija u 2025. godini suočava se sa stagnacijom i dubokim strukturnim…

4 minuta čitanja

Novinari

Maria Popović 283 Članci
Avatar photo Urednica
Saša Dobrijević 96 Članci
Avatar photo
Tamara Cvetković 287 Članci
Avatar photo

Reklama

Pročitajte još

011Društvo & KulturaŠumadijaVesti

Sutra tradicionalno plivanje za Časni krst u Lazarevcu

Prošle godine, za Časni krst se takmičilo 30 učesnika, uključujući i Goricu Blažić, rođenu 2010. godine iz Lazarevca. Časni krst…

2 minuta čitanja
011DruštvoŠumadija

Protestna i komemorativna akcija pod nazivom „Zastani, Srbijo“ održana i u Lazarevcu

Nakon trodnevne blokade suda i tužilaštva u Novom Sadu, tri nedelje posle tragičnog rušenja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom…

1 minuta čitanja
011DruštvoSportŠumadija

Četvrti memorijalni turnir „Strahinja Kovačević“

Četvrti memorijalni turnir „Strahinja Kovačević“ biće održan sutra 22.12.2024. u SRC „Kolubara“ u Lazarevcu.Strahinja Kovačević rođen je 31.08.1994. godine. Rukomet…

1 minuta čitanja
Region & SvetSerbian News MediaŠumadijaSvet

Da li Evropa ostaje bez prave slobode medija?

Danas je održan sastanak u organizaciji Centra za medijski pluralizam i slobodu medija ( Center for media pluralism and media…

3 minuta čitanja
Pravo u CENTAR

© Portal – Pravo u CENTAR – Powered by Tembrum

Prijavi se!
Prijavi se na naš newsletter!

Odjavi se kada god želiš!
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka